Labels

Monday, April 12, 2010

Presint 18, R8 (Bah. 2)

sambungan...

 c) Terdapat juga penghuni yang mana sampah yang mereka bawa dalam lif bocor; akibatnya air sampah tertumpah dan melekat di lantai lif, Subhanallah...busuk serata alam. Keesokan paginya budak cleaner mengeluh membersihkan lantai lif. Agaknya apalah tanggapan dan pandangan para budak cleaner terhadap penghuni perumahan ini ye.
 d) Pernah suatu waktu dulu sewaktu hendak masuk ke lif, tu dia entah siapa badigol tolol otak letak kat tapak kaki agaknya diletaknya chewing gum di kedua-dua belah pintu lif, maka apabila terbuka sahaja pintu lif chewing gum itu merentas antara dua pintu itu. Ni orang tua ke budak punya bahalul punya kerja?
 e) Ni bab air kotak dan air tin yang dah habis dimentedarah dan dicekik airnya tapi tin dan kotak kosong dibuang dalam lif. Punyalah anak enam jahanam dia orang ni. Patut sumbat kat neraka jahanam je orang spesis malaun ni.
 f) Lif sangat cantik dan bersih berkilat. Ada penghuni goblog sengaja gatal tangan conteng dinding dan pintu lif. Agaknya masa kecil dulu minum susu dari neraka jahanam.
 g) Semenjak taska merangkap tadika dibuka di Basement Blok B, para ibu bapa yang ngok dan ngek ni ketika menghantar anak masing-masing sesuka rasa dan sesedap jiwa memberhentikan kereta betul-betul kat depan taska yang mana itu adalah laluan utama kereta masuk. Para ibu bapa ngok ngek dan samseng ni menghalang laluan dengan cara 'buat-buat tak tau'. Eh wah, dah la masuk kat perumahan orang tak hormat kat tuan rumah. Selamba jer berhentikan kereta pas tu dukung anak hantar masuk ke taska. Disarankan berhentilah di tempat yang sewajarnya pastu jalan la sikit hantar anak tu. Samdol betul.
 h) Tempat parking yang disediakan oleh Perbadanan Putrajaya memang luas dan mencukupi. Tetapi ada juga si bongok yang membuang sampah sarap daripada kereta mereka ke atas lantai tempat mereka parking tu. Sungguh kurang sopan dan tongong betul mereka tu.

Cukup den cerita setakat ni dulu. Daripada bahasa yang indah dah terbawa-bawa ke bahasa yang kurang indah. Geram punya pasal. Untuyk entri seterusnya den akan masukkan gambar perumahan Presint 18 R8 yang sangat indah dan 'class' ini. Den akan amik gambar tempat pembuangan sampah nak bagi u all tengok sendiri. Den akan amik gambar dalam lif dan luar lif, gambar parking kereta, gambar taska, kereta dan no. plat kereta yang langgar peraturan dll. Seeing is believing.

5 comments:

  1. amboi mommy ! mrh nmpk :p erm, dey al take 4 granted.. gomen da bg rumah, xyah pening2 pale.. putrajaya dbnjiri mereka2 yg kolot !

    ReplyDelete
  2. Betul tu...da makan semua kerajaan bagi kan...buat apa susah2...

    our culture will never become less selfish, will it....?

    waiting for the pics...

    ReplyDelete
  3. pics on the way...camera left at home...this morning on my way back home from sending baby n mela to school, a red wira drove by a lady 'slumberly' n 'stupidly' drove her car into wrong direction...i shud hv brought my cam ...n snap photo of it n paste at the notice board...

    like abdullah munsyi had said in his book 'Pelayaran Munsyi Abdullah' the malays are very very dirty...bangsa yg pemalas dan pengotor...

    ReplyDelete
  4. e) Ni bab air kotak dan air tin yang dah habis dimentedarah dan dicekik airnya tapi tin dan kotak kosong dibuang dalam lif. Punyalah anak enam jahanam dia orang ni. Patut sumbat kat neraka jahanam je orang spesis malaun ni.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    selalu terpikir.. camne agaknya dia orang tergamak buang sampah depan anak2...

    ReplyDelete
  5. Setuju dengan masalah puan,...saya pun menghadapi masalah yang sama dengan puan,.....pada tiap-tiap hari kita berhadapan dengan keaadaan itu,...smalam masa balik daripda pejabat..(pukul 5.30 petang) balik daripada pejabat dan hendak menaiki lift ke tingkat dua di Blok saya....ada mereka yang membawa selori buah durian untuk menunggu menaiki lift tersebut.....heheheh.(selori...nak jual ke haper ntah..)..saya nasihatkan puan kita join Persatuan penduduk,..kawan-kawan yang selalu ke surau,...kita boleh berbincang dengan mereka cara nak menyelesaikan masalah penduduk nih...mereka memang selalu berbincang tentang perkara-perkara ini.....kalau kita catatkan disini dengan menggunakan bahasa-bahasa kesat pun tidak elok juga...itu bukan cara kita orang islam puan.......sekian....

    ReplyDelete

Dont just touch my blog...and then GO..just like that....

Dont just touch my blog...and then GO..just like that....
Leave comment/s pls...

Wad2B

Wad2B
Best duduk sepital